Gröna skrönor i storstaden
Junior är cowboy och utmanar den irriterande Jakeasaurus på en duell. Under jakten på en begravd skatt lär sig Larry och Bob ett och annat om generositet.
Laura tävlar mot Junior i slalombacken och lär sig vad det verkligen innebär att vinna. Larry får svårt att hålla ett löfte till Bob när han distraheras av varmkorv.
Larry och Bob försöker vara förlåtande när de förstör varandras planer. Larry och Bob klär ut sig till robot och lär sig att det kan vara riskabelt att lura andra.
När farfar Druva anställer Bill för att köra ut pizza drabbas Larry av svår avundsjuka. Larry och Bob hjälper farfar med reklam, men hamnar i en tvist med Ichabeezer.