History's Deadliest With Ving Rhames
Från dödliga orkaner och tsunamier till jordbävningar, översvämningar och bränder - detta är de dödligaste naturkatastroferna som någonsin har registrerats.
Explosions
En gnista är allt som behövs. Från Hindenburg-katastrofen till Krakatoas våldsamma vulkanutbrott 1883 - dessa explosioner är några av de dödligaste i historien.
Isolerade, dödliga och oförglömliga - platser som Iwo Jima, Djävulsön och Snake Island - dessa öar är hem för några av historiens mörkaste berättelser.
Från galna härskare som Caligula och Ivan den förskräcklige till diktatorer som Mao Zedong och Saddam Hussein som dödade miljontals människor - dessa är historiens dödligaste tyranner.
Från översvämningen i Johnstown till tsunamin i Indonesien - upptäck hur vattnets kraft kan förvandlas till en ohejdbar dödsmaskin.
Från forntida krigsmaskiner till förödande massförstörelsevapen - dessa är innovationerna som förändrade krigföring och rankas bland historiens dödligaste.