Hoarding: Buried Alive
Homeless Man With A House
Möt Ronda vars samlarsyndrom har drivit bort hennes barn och gjort henne isolerad, och Bennie som inte kan komma fram till sin säng på grund av allt skräp. Kan de ta emot hjälp?
Robbing The Kids...
Perry hoppas att hans mamma kan ta tag i sitt samlarsyndrom som har förstört deras hem. Och Laura vill sluta samla innan hon utsätter sin familj för fara.
För Barbara var den utlösande faktorn traumat från 9/11. För Tommy var det efter en hjärnblödning. Samlarsyndromet har fört dem till en kritisk punkt i livet.
Debbies tvångssyndrom driver henne till att samla. Jeff tror inte alls att han lider av samlarsyndrom, men hans barn tycker annorlunda.
Ett berg av ägodelar gör vardagen till en utmaning hemma hos Linda. Norski har övervunnit dryckes- och drogberoende men kan inte släppa sitt samlande.