Human to Human
Human to Human är en minidokumentärserie som visar de ukrainska krigsflyktingarnas öde. Till skillnad från vanliga nyhetsrapporter kommer vi nära och lyssnar på deras berättelser.
My Name Is Liuda
Vid den sista fungerande ukrainska hjälpcentralen i Warszawa är de flesta frivilliga polacker, men det finns också två ukrainare. En av dem, Liuda, hjälper andra för att slippa sin egen ensamhet.
A New Family
Irmina och hennes man, som är föräldrar till fem vuxna döttrar, har tagit hand om fyra syskon från Kyivs utkanter. Deras mamma var tvungen att stanna i Ukraina: hon kör ambulans.
Marcin Piotrowski har organiserat Folkowisko Borderland Culture Festival i 13 år - en erfarenhet som gjorde det möjligt för honom att starta humanitärt bistånd till hundratals flyktingar efter krigsutbrottet.
Przemysl. 200 000 flyktingar har redan passerat genom flyktingcentret i en gammal Tesco-supermarket. Vi ser hur centret tar emot Wiktoria med sin son Jaroslaw.
Bartek, som älskar djur, kör en skåpbil full med hundmat och humanitära förnödenheter till Lviv, varifrån hjälpen skickas vidare till Ukraina. Men det tar hårt på honom - känslomässigt och ekonomiskt.