Ice Age: Scrat på äventyr
I ett försök att skilja Ekollonet och Baby Scrat åt så ger Scrat bebisen lite tips. Men det blir Scrat som lär sig en läxa till slut.
Scrat och Baby Scrat tvingas samarbeta i ett försök att få tillbaka Ekollonet från den överraskande listige Dodo Kid.
När Ekollonet slungas ut från en klippa verkar det vara borta för alltid, och Scrat och Baby Scrat kan nu leva tillsammans i harmoni. Men hur länge då?