Indien med Rob och Rylan
Rob and Rylan behöver lite hjälp för att leva sina bästa liv. De ger sig ut på en resa för att förstå – har Indiens visdom, konst och kultur svaret?
Rob och Rylan kastar sig in i New Delhis intensiva puls: från marknadens virrvarr i Chandni Chowk till storslagen mogularkitektur och färgstarka väggmålningar. De möter konstsamlaren Shalini Passi och Dalit-rapparen Naveen Koomar, skriver och framför egen gatupoesi - och avslutar dagen med att prova traditionell indisk dockteater i Kathputli Colony. Del 1 av 3.
Tåget rullar mot Rajasthans sagolika palats och färgstarka städer - där Rob och Rylan får testa miniatyrmålning, nosa på antika hantverkstraditioner och uppleva ljusfesten Diwali med palats, smycken och glädje. De får även höra en mystisk spådom från en astrolog. Del 2 av 3.
I Indiens andliga hjärta - Varanasi - glider Rob och Rylan nerför Ganges i gryningen, bevittnar pilgrimer som besöker urgamla tempel och tar sig an prövningar som barfotafärd genom stadens gränder och mud-wrestling inspirerad av uråldrig tro. En resa som rör vid det allra heligaste - och kanske ändrar dem för alltid. Del 3 av 3.