Indiens hemliga djurvärld
Elefanternas rike
Med hjälp av en nyfödd elefant följer vi livet bland Indiens jättelika gräsätare i skuggan av Himalaya.
Rovdjurens kamp
På ett slagfält där tänder och klor regerar tävlar rovdjur som bengalisk tiger och indisk vildhund om utrymme, vatten och mat.
I nordvästra Indiens karga öken och salta torrmarker överlever bara de djur som bäst kan anpassa sig till sandstormar, torka och svår hetta.