Induk Gajah
Ira, en Batak-kvinna, som var trött på att Mamak Uli alltid försökte para ihop henne med män, gick till slut med på tanken när hon blev presenterad för Marsel. Inte för att Ira älskar honom, utan för att han i hemlighet har en annan plan.