Den här kusliga prequeln utspelar sig 1962 och kartlägger den mordiska, hamnskiftande clownen Pennywises ursprung.
The Pilot
Samtidigt som fyra särlingar svär att hitta sin försvunna klasskamrat får major Leroy Hanlon ett blandat mottagande på flygbasen Derry.
The Thing in the Dark
Charlotte och Will anpassar sig till livet i Derry medan Ronnie är orolig för sin pappa.
Medan Leroy, Pauly och Dick letar efter en ny plats att gräva på försöker ungdomarna hitta bevis för fenomenet de har upplevt.
Medan ungdomarnas upplevelser blir alltmer skrämmande försöker Charlotte föra Hanks talan, och general Shaw trappar upp sina insatser.
När militären slår till mot Neibolt Street beger sig ungdomarna ner i kloakerna med sitt eget uppdrag.
Dick plågas av mörka syner och får en överraskning på Black Spot. Samtidigt ställs ungdomarna inför sina respektive utmaningar.