Kentaurvärlden
A hardened war horse is transported to a land inhabited by silly, singing centaurs of all shapes and sizes.
Horse meets Waterbaby, a shaman, and learns about the key -- a mysterious object that could reunite her with Rider.
The friends seek shelter in a cave during a storm, but they're not alone; while looking for an exit, they discover strange paintings on the walls.