Knasiga Lopp
Alpina pinor
Förarna deltar i dom galna vinterspelen och tävlar ibob, skidhopp, slalom, och snowboardgrenar. Spelen kulminerar i en sista tävling där Dastardly och Muttley gör en väldigt störande isdans.
Förarna, tillsammans med gästföraren Pandora Pitstop, åker i specialbygda vattenfordon genom Louisianas träsk.
Peter och Dastardly hamnar oundvikligt i explosionen från IQ's senaste uppfinning. Peter förlorar sitt flyt och blir en ynklig, konstant rapande, elektrisk ål-ätande supertönt.