Knights of Sidonia
Commencement
Efter ett liv i isolering måste Nagate anpassa sig till livet i en anrik rymdkoloni, och samtidigt utbilda sig till pilot för att bekämpa ett uråldrigt hot.
Nagate plågas av minnena av sin första strid mot Gauna-monstren och får träffa Sidonias allra bästa piloter.
Nagate blir ovän med Kunato när han försvarar en vän, och när utomjordingarna går till attack tvingas piloterna agera.
Efter en katastrof ombord på Sidonia får Nagate och hans grupp order om att ta tillbaka ett värdefullt vapen. Men en vän behöver Nagates hjälp.
Nagate och Shizuka driver omkring i rymden och börjar få slut på proviant medan de väntar på att bli räddade av Sidonia.
Nagate och hans grupp är nu färdiga piloter och skickas snabbt in i strid när fienden återvänder, och Kunato undersöker Nagates bakgrund.