Kriminalister
Kriminell profilering
Laura Quiñones Urquiza, specialist på kriminell profilering, guidar oss genom brottsplatsen. Varje fotspår, föremål och fysiska spår avslöjar angriparens sätt att agera och kan definiera riktningen för hela utredningen.
Rättsmedicinsk psykolog
Rättspsykologen Alejandro Farji analyserar redan lösta fall och gräver ner sig i brottslingens sinne. Genom att studera deras beteende och psykologiska mönster försöker vi förstå om angriparna var medvetna om deras handlingar eller inte.
Genom emblematiska fall som Ramoncito och Marito Salto visar den hur rättsantropologin avslöjar inte bara hur de dog, utan vad de som dödade dem trodde.
Marito Saltó försvinner medan han cyklar och hans kropp hittas styckad, offer för en makaber ritual som blandar olika trosuppfattningar och vördar olika entiteter.