Kungen med två ansikten
Dokumentärserie av journalisten Åsa Linderborg om Sveriges kung Carl XVI Gustaf som firar 50 år på tronen. En berättelse om Sveriges monarki, kungafamiljens roll i samhället och vad som händer när människan bakom monarken gör sig påmind.
Kungen är helt beroende av medierna, samtidigt som han ogillar dem. Vilka mediestrategier har kungafamiljen och vad händer när journalister inte behandlar dem som de vill?