La Grande Maison Tokyo
Kocken Natsuki Obana blev av med sin tvåstjärniga restaurang i Paris. Med Rinko Hayamis hjälp planerar han en trestjärnig återkomst.
Rinko blir nekad ett stort banklån. Sous-chefen Obana erbjuder sig att laga en rätt som kommer att få handläggaren att ändra sig.
Redaktören för en prestigefylld kulinarisk tidskrift kommer på smyginvigningen. Obana ändrar på desserten i sista minuten för att imponera.
När Obana får höra att den årliga restauranggalan ska äga rum i Tokyo bestämmer han sig för att skapa en ny fiskmeny.