Malory Towers
Darrell Rivers flyttar till internatskolan Malory Towers för att få en nystart. Gwendolyn blir avundsjuk på hur lätt Darrell skaffar sig vänner och börjar därför gräva i hennes förflutna. Det sägs att Lady Malorys ande vandrar i korridorerna om nätterna, vilket passar bra för Alicia som älskar spökhistorier.
Livet på internatskolan Malory Towers går vidare för Darrell och hennes klasskamrater. Det är inte bara undervisning som står i fokus när konflikter och vänskap varvas med ett och annat mysterium..