Respectable Girls
Carys är nyseparerad, 27 år och tvingas flytta tillbaka till sina föräldrars hus och befinner sig där hon var för 10 år sedan. Inget jobb, ingen pojkvän och ingen aning om vad hon ska göra härnäst.
På väg tillbaka går Carys till en mediafest med Merched Parchus - på jakt efter något eller någon som kan få henne att må bättre.
Phill Merediths boklansering "Hanes yr A470" visar sig vara tråkig för Merched Parchus, så de ger sig i kast med att liva upp festen själva.
Nytt år. Ny Carys. Dags att komma i form, äta bra och äntligen skriva den där boken. Men med Merched Parchus upptagna av sina egna liv, hur länge kan denna positivitet råda?
Fortfarande skakad av Emyrs chockartade bekännelse flyr en klamydiafri Carys till norra Wales för Tudur Georges skrivarkurs. Under tiden firar alla andra Lowris utställningsöppning i Cardiff.