Percy Jackson och olympierna
Den 12-årige halvguden Percy Jackson försöker acceptera sina nyvunna gudomliga krafter när himmelsguden Zeus anklagar honom för att ha stulit hans mästares blixt. Med sin väns hjälp måste Percy återställa ordningen i Olympen.
Beväpnade med information om vem som kan vara blixttjuven anländer Percy, Annabeth och Grover till Las Vegas, där de dras till ett lockande kasino för att hitta svar. Där letar Percy och Annabeth efter en genväg till Underjorden, medan Grover upptäcker en ny ledtråd i sitt sökande efter Pan.