Short Circuit
Pölar
En äventyrlig liten pojke upptäcker att pölarna är portaler till en fantasivärld, men får kämpa för att få sin syster att titta upp från mobilen och se den magiska värld hon omges av.
Utbytesstudenten
Att vara utbytesstudent på en ny skola kan vara tillräckligt svårt, men som den enda jordbon på en skola för rymdvarelser, är huvudpersonen i den här fantasifulla historien den ultimata utbölingen och måste visa sitt värde för att bli accepterad av sina ovanliga nya klasskompisar.
Den här intelligenta nonsenshistorien lyfter på locket till en originell saga om en stulen peruk, ett gäng tjuvaktiga vättar, och en knoppande romans.
En blyg 12-åring som heter Ollie får "bubbeltrubbel" när hans sanna känslor för en flicka pinsamt nog blir avslöjade genom fysiska tankebubblor.
En historia som handlar om betydelsen av att skapa ett hem och det liv som ryms inom dess väggar.
Under ett åskväder lyckas en pojke fånga en blixt i en glasflaska som en del av ett fysikprojekt, på ett sätt som överträffar hans vildaste förväntningar, men blir chockerad när han förstår konsekvenserna av detta onaturliga tilltag.