Smarta Brenda
Bin
Lär dig varför bin är så viktiga och allt om pollinering, nektar och de olika bina som bor i bisamhället. Lär dig varför bin är i fara och varför vi måste ta hand om dem.
Fjärilar
Visste du att det finns mer än 20 000 olika sorters fjärilar? Följ med Brenda och upptäck var de kommer ifrån och lär dig hur de förvandlas från larver till fantastiska färgglada varelser.
Följ med Brenda när hon förklarar hur återvinning fungerar och varför det är viktigt att du gör dig av med papper, glas, burkar och plast på rätt sätt. Följ skräpets resa genom återvinningscentralen och se hur det förvandlas till något användbart.