Something in the Rain
När en nydumpad karriärkvinna träffar sin bästa kompis lillebror för första gången på länge börjar hon se honom i ett nytt ljus.
Livet är ingen dans på rosor för 35-åriga Jin-a, som måste hantera ett uppbrott och ett stressigt jobb. Samtidigt återvänder Jun-hui till Sydkorea efter tre år utomlands.
En av Jin-as medarbetare fattar tycke för Jun-hui. Jin-as mamma oroar sig för att Jin-a inte gör som alla andra i hennes ålder och förbereder sig för bröllop.
Gyu-min går runt och säger att Jin-a gillar Jun-hui, men ingen tror honom. Jun-hui verkar tro att Jin-a vill bli ihop med Gyu-min igen.
Jin-a ignorerar sina skuldkänslor och tillbringar natten hos Jun-hui. När hon är tillbaka på jobbet efter affärsresan blir hon inkallad till direktör Nam.