SPY CITY
1961. Vanärade brittisk spionen, Fielding Scott, får en chans till upprättelse i Berlin med att organisera en östtysk vetenskapsmans avhopp. Allt går katastrofalt fel.
Ut ur det förflutna
Det fatala fiaskot med ”Beethoven”-avhoppet har konsekvenser. Fielding får uppdraget att hitta och eliminera förrädaren. Fielding börjar rekrytera sin egen privata armé.
Fieldings Berlin-liv är en katastrof. Han beslutar sig att köra på egen hand och provocerar ryssarna att hämnas. Samtidigt blir han utpressad för sin affär med Severine.
Fielding sörjer Severines död, men vet att han har mer att göra. Han måste hämnas Severines död. Han avslöjar förrädaren och alla Berlin-mysterierna får en förklaring.