Stugdrömmar
Johnnie Krigström och Mattias Särnholm reser till avlägsna stugor för att besanna några lyckosamma människors stugdrömmar.
På lilla ön Grisslan ligger en fiskestuga som ska räddas till framtida generationer. Familjens äldste vill sluta sina dagar i stugan och på teamet vilar ett stort ansvar.
Sofia, Johnnie och Mattias beger sig med Gustav Ovland till en stuga på Kuokkel gruvfält i det nordligaste Sverige. Men klarar Mattias fjället med skadad fot?
Västkustön Svangen var förr hem åt en livsviktig fyr. Fyrhuset är på väg att gå under och Gustav, Sofia, Mattias och Johnnie måste byta en hel vägg för att rädda huset.
I Nyköpings skärgård ligger en röd liten stuga som delas av tre småbarnsfamiljer. Den saknar kök och toalett och nu är det dags att göra stugan familjevänlig.
Strax norr om Sälen, vid en sjö längst ut på en udde, ligger ett gammalt båthus som när som helst rasar ner i sjön. Vårt gäng rycker ut för att rädda båthuset.