Surviving a Serial Killer
Ted Bundy
Rhonda Stapley var student vid universitetet i Utah när hon attackerades av en av USA:s mest beryktade seriemördare. Få kvinnor har överlevt Ted Bundys dödliga omfamning, Rhonda är en av dem.
Mo Lea flyttade från Liverpool till Leeds för att börja ett nytt spännande liv på universitetet. Men hennes dröm förvandlades till en mardröm när hon attackerades av den ökände Yorkshire Ripper.
I fem år var Cindy Brown gift med Bobby Joe Long. Under den tiden blev hon fysiskt och psykiskt misshandlad av sin make som sedan dödade tio kvinnor i Tampa Bay, Florida.
Delia Balmer inledde ett förhållande med John Sweeney efter att ha träffat honom på en pub i London. Vad Delia inte visste var att Sweeney var en mördare och att han hade valt Delia som sitt nästa offer.
När Tony Antonucci började arbeta för John Wayne Gacy hade han ingen aning om att han var en seriemördare. Senare skulle Tony finna sig själv i handbojor och stå inför samma öde som Gacy's andra offer.
År 2006 hittades kropparna av fem sexarbetare i Ipswich. Det var en skrämmande tid för deras kollega Jade Reynolds, och hon insåg snart att mördaren Steve Wright var en av hennes klienter.