Tale of the Nine Tailed
Ji-ah söker upp en mystisk varelse och ser Lee Yeon som den sista ledtråden till sina föräldrar. Men han drar en gräns och nåt chockerande händer.
Ji-ah hittar ledtrådar om sina föräldrar på Eohwa-ön. När Lee Rang utsätter henne för fara bryter Lee Yeon mot ett tabu för att rädda henne.
Väl hemma från ön, börjar Lee Yeon får känslor för Ji-ah, trots att hon inte är den han sökte. Efter en kort dejt ställs han inför ett svårt prov.
Lee Yeon får veta att Ji-ah är en inkarnation av Ah-eum, men döljer sanningen för henne. Han börjar söka efter hennes föräldrar och går till "Satto".
Ji-ah och Yeon möter "Satto", men han vägrar att hjälpa dem. Samtidigt försöker Rang få tag på ett föremål i Folkbyn och gör ett riskfyllt avtal.