The Color of War
För de sjömän som deltog i andra världskriget skilde sig striderna till sjöss radikalt från alla tidigare konflikter med mer komplexa jobb. Även de hot de ställdes inför var mycket mer dödliga.
Andra världskriget var verkligen en global konflikt. Soldaterna utsattes för en extraordinär mångfald av terräng och klimat - från polcirkeln till ökensand och fuktiga djungler.