Den tappre prins Ivandoes heroiska färd
Ivandoe och Bert råkar på en liten olycklig prins i skogen. Han behöver en kyss för att förvandlas tillbaks till den vackra oxgrodan han en gång var. Men Ivandoe och Bert gillar inte att pussas. Dom är på upptäcktsfärd. Framåt marsch!
Ivandoe avskedar Bert och tar en anka som sin nye väpnare. Ankan visar sig vara helt värdelös när de ställs öga mot öga med en arg tentakelförsedd skogsvarelse.
Ivandoe och Bert tillfångatas och binds fast av en väldigt intensiv överlevnadstyp som råkar vara en..rosa pudel. Bert klurar ut ett sätt att rymma genom att använda pudelns hundinstinkter.
När de flyr från en grizzlybjörn trillar Ivandoe och Bert ner i en underjordisk grotta. Där håller en stor trollkvinna i finklänning dem fångna för att kunna leka med dom som dockor.