The Leaking Bookstore
I denna fängslande serie möts verkligheten och de fantastiska intrigerna i kriminalromaner i en gripande kriminalthriller. Lin, en junior detektiv, utreder ett dödsfall som påminner om ett brott från en Sherlock Holmes-berättelse. Det som börjar som ett misstänkt självmord utvecklas snabbt till en komplicerad mordutredning där den litterära förlagan blir skrämmande verklig.
Chen Wei, ägare till en bokhandel för deckare, blir av en slump vittne i ett mordfall. Åklagaren Mu Chin Lin, som har en extraordinär deduktiv intuition, upptäcker ett samband mellan hennes fall och bokhandeln.
Mu Chin Lin bryter sig in i detektivbokhandeln. Under tiden verkar Chen Weis tre vänner följa sina egna planer.
De tre vännerna har sina egna svårigheter. Mu Chin Lin undersöker fallet i hemlighet och blir påkommen av sin överordnade.
Mu Chin Lin blir attackerad under sin utredning och ett annat lik med samma brottsplats dyker upp på stranden.