The Prince
Utspelar sig under en bortglömd tid i det bortglömda landet Bongomia. Efter kung Thuns plötsliga och suspekta död tar hans namnlöse son över tronen.
Prinsen blir kung, vilket hotar den ungerska prinsen. Kalesh fängslas, Hasharia river upp fredsfördraget och kungariket står inför ett nytt hot.
Hasharias erbjudande om hjälp avvisas före det ungerska kriget, och prinsen med anhang irrar bort sig i Frankrike.