Det lantliga lugnet i Greylock, New Hampshire, rubbas när en massiv ådra av coltan - ett otroligt värdefullt mineral som används i teknik - upptäcks under staden.
När guvernören i New Hampshire stänger Greylocks gränser får Sarah hjälp av Bella, Tyler och Mayas pigga tonårsenergi att lösa problemet.