The Swarm
Charlie Wagner upptäcker ett fenomen på en utpost på Shetlandsöarna som fascinerar professor Lehmann. Samtidigt oroar sig cetologen Leon för det onormala beteendet hos valar utanför Vancouver Islands kust.