The Way of the Wildcard
Follow the incredible stories of athletes who've beaten the odds and made a name for themselves, proving that anything is possible with enough determination and hard work.
John McAvoy: the Ironman set free
John McAvoy grew up in a family in which crime was a way of life, and believed it was his destiny too. In prison, something happened that transformed his mindset and gave him something to strive for.
Growing up in a home that was a deep hike into the woods, Casey Brown has always known that adventure is her destiny. No matter how hard she's fallen off her bike she always gets back up.
Kayaker Sadat Kawawa was born and raised in Uganda, where he was taught to revere water and not to risk his life in it. Teaching himself to swim at a young age, Sadat couldn’t get enough of the water.
Irish brothers Gary and Paul O'Donovan grew up in a small town of about 2,000 people. With homemade training equipment and gear, their drive and love of rowing took them to the heights of the sport.
James Golding hopes the same intense drive and ambition to overcome cancer twice will see him through one of the hardest cycling races in the world. Follow his journey to the Race Across America.