This Cop Life
Nothing Personal
Rob försöker spåra källan till ett nytt farligt parti droger som har orsakat en rad överdoser i Medway. Dan jagar en aggressiv rattfyllerist.
Necessary Force
Insatspoliserna Alysha och Amy är på jakt efter en tonåring som har ett skjutvapen. GG och Carl kommer till undsättning när en kollega blir överfallen av en berusad festprisse.
Dan hjälper en utsatt man vars lägenhet har tagits över av knarklangare. Grant och Ellie rycker ut på ett bråk, bara för att upptäcka övergrepp i hemmet.
En ny polis och hennes mentor skiljs åt vid en utryckning till ett hem där en våldsam person härjar. En traumatiserad familj anmäler ett försök till hemfridsbrott.
En rutinmässig fordonskontroll tar en oväntad vändning för GG när föraren attackerar henne. Liana och Dani arresterar en berusad ung kvinna som misstänks för snatteri.
Grant och Catherine rycker ut när en påstådd våldtäktsman härjar vilt med en hammare. Sam och Tom står inför ett svårt beslut med en man som misstänks för misshandel i hemmet.