Twisted-Wonderland: The Animation
High school-eleven Yu är på väg hem när han förs till Twisted Wonderland, en värld av magi och under. Där får han veta att han har blivit antagen som elev på den prestigefyllda magiskolan Night Raven College. Men han har inga magiska förmågor och är inte ens från den världen. Det enda han vill är att åka hem, men plötsligt hamnar han öga mot öga med ett eldsprutande monster.
Trots att han inte har några magiska förmågor får Yu tillåtelse att bo på Night Raven College i utbyte mot arbete. Yu anpassar sig till sitt nya liv och lär känna två elever: Ace och Deuce. Han försöker ta sig tillbaka till sin egen värld, men ett bekant monster med ett eldigt humör dyker plötsligt upp igen.