Up Next: Don Toliver
Världen fick höra delar av Don Tolivers tidiga musik före hans egen mamma. Hemlighetsmakeriet skulle försäkra att han kunde vara stolt över sina låtar när de väl nådde hennes öron. Resultatet gick långt bortom vad han – eller hon – någonsin kunnat föreställa sig. ”Jag visste att jag kunde visa upp min talang men trodde aldrig att det skulle bli såhär stort”, berättar han för Apple Music. I sin Up Next-film pratar den Houston-födda artisten, som blev signad av Travis Scotts bolag Cactus Jack 2018, om sin resa från lokala open mics till några av musikens största scener. Det är en berättelse om hederligt hårt arbete och smarta instinkter kombinerat med ren talang och ett unikt sound – ett sound som somliga tror kommer att definiera Houstons hiphopscen i många år framöver. Och i en intervju med Ebro Darden på Apple Music berättar Don Toliver om sina mål, sin tv-spelstalang och sin inställning och produktivitet under livet i karantän. Se filmen och intervjun och lyssna på Tolivers debutalbum ”Heaven or Hell”, samt ett urval från övriga artister i Up Next-serien.
Don Toliver berättar om sin resa från lokala open mics till några av musikvärldens största scener. Det är en berättelse om hederligt hårt arbete och smarta instinkter kombinerat med ren talang och ett unikt sound – ett sound som somliga tror kommer att definiera Houstons hiphopscen i många år framöver.
I en intervju med Ebro Darden på Apple Music berättar Don Toliver om sina mål, sin tv-spelstalang och sin inställning och produktivitet under livet i karantän.