Up Next: Jessie Reyez
Att lyssna på Jessie Reyez kan vara en intensiv upplevelse eftersom hennes framföranden är känslomässigt utlevande och oredigerade. Den colombiansk-kanadensiska artisten föredrar att uttrycka sig genom sin högst personliga R&B och hiphop, eller som hon själv beskriver det: ”Jag gillar att sjunga om sånt som jag inte gillar att prata om”. I den här intervjun berättar Up Next-artisten för Nadeska på Apple Music om gatumusicerandet som utvecklade hennes hantverk, råheten i hennes texter och låten som hon var tvungen att känslomässigt förbereda sin familj för. Se intervjun, kolla in kortfilmen för Up Next och ta del av Jessies musikresa.