Up Next: Victoria Monét
”Som kvinna – och dessutom en svart, bisexuell kvinna – ser jag mig som en underdog”, säger Victoria Monét om de utmaningar hon mött när hon navigerat i den snåriga musikbranschen. ”Det är skrämmande att ta klivet ut i rampljuset. Många kollar in en, man blir bedömd och är sårbar, men jag finner tröst i det faktum att jag gjort jobbet själv.” I sin video för Up Next berättar Monét om resan från uppväxten som ensambarn i Sacramento till att skriva hitlåtar åt artister som Ariana Grande. Och i intervjun med Ebro Darden från Apple Music pratar hon om hur hon som tonåring flyttade till Los Angeles för att uppfylla sina drömmar, om övergången från låtskrivare till artist och om betydelsen bakom sitt kommande projekt Jaguar. Se intervjun och videon, lyssna på hennes nya låt ”Moment” plus ett urval från andra artister i Up Next-serien.
Ebro and Victoria Monét
Ebro pratar med Victoria om flytten till Los Angeles och de utmaningar hon mötte när hon gick från att vara låtskrivare till artist.