Up Next: Ingrid Andress
”Alla mina låtar tog form i mitt sovrum, eller bara som en tanke. Nu är de något som massor av människor kan relatera till, och jag blir helt överväldigad av den processen”, säger Ingrid Andress om den uppmärksamhet hon fått för sin innerliga countrypop. ”Jag är så ödmjuk inför det här. Jag älskar att jag kan vara en del av musikindustrin och ändå vara mig själv, och sprida ett budskap som uppmuntrar människor att vara just sig själva.” I sin Up Next-film berättar Andress om hur hon visade upp sin rebelliska sida under tonåren, att använda pianot som en helande uttrycksform, och om hur hon gick från att hålla på med sport till att helhjärtat satsa på musiken. I en intervju med Apple Musics Kelleigh Bannen diskuterar hon sina samtalsliknande texter, att bryta mot genrekonventioner och meningen bakom debutsingeln "Lady Like". Titta på intervjun och filmen tillsammans med ett urval från andra artister i Up Next-serien.
Ingrid Andress berättar om hur hon som tonåring uttryckte sin rebelliska sida, att använda pianot som ett läkande uttryckssätt och hur hon gick från att hålla på med sport till att helt och hållet satsa på musiken.
Kelleigh and Ingrid Andress
I en intervju med Apple Musics Kelleigh Bannen pratar Ingrid Andress om sättet hon sjunger på, om att bryta sig fri från genrebegränsningar och om meningen bakom debutsingeln "Lady Like".