Up Next: Conan Gray
”Internet var det första stället där folk berättade för mig att det var okej att vara annorlunda”, säger Conan Gray till Apple Music. ”Det var min dagbok.” Som ung förlitade sig bedroom pop-artisten på plattformar som YouTube – de fungerade som en livlina där han var skyddad från de svårigheter han upplevde som barn. ”Jag förstod att andra verkligen tittade”, säger han. ”Jag tror alla kan relatera till känslan av att leva i sin egen lilla värld.” I sin Up Next-film pratar Gray om att förmedla sanningen genom skapande, om hur han kände sig som en outsider när han växte upp i Georgetown, Texas, och om hur debutsingeln ”Idle Town” satte fart på hans musikkarriär. Och i en intervju med Travis Mills från Apple Music berättar popstjärnskottet från Texas om att mata ut flera låtar om dagen, om att vara inspirerad av artister som Taylor Swift och Lorde, samt vad han hade velat säga till sitt yngre jag. Se filmen och intervjun, och lyssna på Grays nya album ”Kid Krow”, plus ett urval av de andra artisterna i Up Next-serien.
I en intervju med Travis Mills från Apple Music berättar popstjärnskottet från Texas om att mata ut flera låtar om dagen, om att vara inspirerad av artister som Taylor Swift och Lorde, samt vad han hade velat säga till sitt yngre jag.