Up Next: Mr Eazi
Mr Eazi kan det här med att festa. Den nigerianske sångaren fick sin artistskolning genom att promota klubbgig när han studerade i Ghana. Där bokade han nya artister och lärde sig hur man drar en publik. Hans signatursound är en laidback melodisk mix av afrobeats och dancehall, som han kallar för bankumusik, efter en maträtt från Ghana. Han fick genast fans världen över. En av dem var en annan global festambassadör, Diplo, som remixade hans genombrottshit ”Leg Over” i våras.
Up Next Session: Mr Eazi
I detta liveframträdande framför den nigerianska sångaren sin genombrottshit ”Leg Over” och andra låtar.
Mr Eazi besöker Beats 1-studion i London och pratar med Julie Adenuga om sin svindlande resa mot toppen.