Up Next: Juice WRLD
När Jarad Higgins växte upp i Chicagos förorter ekade hans freestyle-rap i skolkorridorerna. Han började tidigt skapa musik under namnet Juice WRLD (en blinkning till 2Pac-filmen från 1992) och drömde om att bli känd. Han är livrädd för att inte nå dit han vill, men använder den rädslan som bränsle och motivation. Hans speciella variant av pop-punkig emo-rap – med autotune-röst och beats i samma skola som Chief Keef och Chicago Drill-trap – lyfter på genombrottssinglarna ”Lucid Dreams” och ”All Girls Are the Same”. Och hans debut-mixtape ”Goodbye & Good Riddance” levererar sorgsna godnattvisor som kan läsas som dagboksanteckningar om olycklig kärlek. Lär känna hiphop-fenomenet i vår exklusiva intervju och kortfilm.
Zane Lowe and Juice WRLD
Se Beats 1-intervjun där artistens battlerappande alter ego imponerar i en högst improviserad freestyle.
Up Next: Feel a Connection
I denna kortfilm berättar Juice WRLD om sin resa från ”Lucid Dreams” till hiphopens finrum.