Up Next: Stefflon Don
Londonbaserade MC:n Stefflon Don levererar snabba och kaxiga rapverser på jamaicansk patwa. Hon har en stensäker känsla för rytm och utmanar könsnormer med äkta IDGAF-attityd. Här korsbefruktas brittisk rap med karibisk dancehall på ett sätt som för tankarna till MC Lyte, Young M.A och Nicki Minaj. Hitsingeln ”Real Ting” är packad med självsäkra punchlines som gör upp med viktmobbare, mansplainare, fejkare och copycats. Man förstår direkt varför Stefflon ses som en av de mest lovande nykomlingarna inom hiphopen just nu. Upptäck hennes musik, se en exklusiv kortdokumentär och kolla in Beats 1-intervjun.
Julie Adenuga and Stefflon Don
Stefflon Don berättar om uppväxten i Holland med jamaicanska föräldrar och ger oss storyn bakom hitsingeln ”Hurtin' Me”.