Up Next: Billie Eilish
Billie Eilish har kallats underbarn och skriver låtar som om de vore böcker. De har utmejslade karaktärer, fantastiska historier och Hollywood-mässiga slut. I ”Bellyache” skildrar hon hur en mördare tänker, och med sin ljusa sopranröst sjunger hon om att vara för ung för finkan. Klassiska ämnen som första förälskelsen eller snabba bilar får en mörk twist när den 15-åriga Los Angeles-stjärnan håller i pennan. För Billie är detta bara början. Bekanta dig med hennes värld i en dokumentär, intervju och ett liveframträdande.
Up Next Session: Billie Eilish
Hör stjärnskottet framföra låtar från sitt debutalbum, som den virala hitlåten ”Ocean Eyes”.
Los Angeles-sångerskan berättar för Julie Adenuga på Beats 1 hur hon hittade sin röst.