Up Next: Orville Peck
”Jag bär den för att jag är en country- och westernstjärna”, säger croonern Orville Peck om den fransprydda ansiktsmask som blivit hans signum. ”Tanken är att kombinera total uppriktighet med en förstärkt bild av den som man är innerst inne.” I sin kortfilm för Up Next avslöjar Peck vad han tänker på, motiveras och inspireras av under sin USA-turné. Och i en intervju med Matt Wilkinson från Apple Music berättar Peck om hur han har finslipat sina artistiska färdigheter sedan unga år, om att hantera osäkerhet på scen och hur hans livespelningar har förmågan att förena. Pecks debut på Sub Pop, ”Pony”, leker med typiska countrymetaforer och själva idén om att vara ärlig och genuin. Lyssna på albumet, se intervjun och kortfilmen och kolla in Up Next-spellistan med fler artister på väg upp.
Under sin turné i USA avslöjar Orville Peck vad han tänker, drivs och inspireras av.