Up Next: Koffee
När Mikayla Simpsons uppfriskande hyllning till den jamaicanske löparen Usain Bolt blev viral på Instagram 2017, visste hon att hennes liv skulle förändras. "Jag hade aldrig skrivit en hel låt före 'Tribute to Usain', det blev startskottet för min karriär", säger sångerskan kallad ”Koffee” till Apple Music. Kort därefter spelades hennes första officiella singel ”Rapture” runt om i världen, men Koffee strävar efter mer än bara hits. Den lågmälda låtskrivaren hyllas som reggaens nya röst och som en ung ambassadör av jamaicansk kultur. ”Jag ser mig själv som ett verktyg som förvaltar reggaemusiken och reggaearvet, mitt syfte definieras av en högre makt”, säger hon. Lär känna den stigande stjärnan i vår Beats 1-intervju och kortfilm och lyssna på en ny remix av ”Rapture” i vår Up Next-spellista.
Det lysande reggae-stjärnskottet följer sina spår tillbaka i karriären, från en viral hyllning till Usain Bolt till ett skivkontrakt och ett liv i rampljuset.
Julie Adenuga and Koffee
I en personlig intervju med Julie Adenuga berättar reggaestjärnan om sin resa till berömmelse.