Uranium: Twisting the Dragon's Tail
Host and physicist Dr. Derek Muller travels across the globe to unlock the mysteries of uranium. Filmed on five continents, the program takes viewers through the element's past, present and future and explains its many uses, from weaponry to medicine. Part science and part history, the investigation takes viewers through an abandoned city ravaged by the world's worst nuclear accident as well as a few mineshafts and deserts.
Dr. Derek Muller unlocks the mysteries of uranium, which has revolutionized everything from medicine to warfare.