Villa Wahlgren
Vi följer Pernilla Wahlgrens byggresa full av överraskningar och tuffa beslut. Arkitekten Thomas Sandell ger Pernilla tips och råd på resan mot ett färdigt drömhus.
Pernillas husbyggarcoach Thomas Sandell får se huset för första gången. Första mötet väcker många funderingar om husets tillgänglighet - och vilken stil Pernilla vill ha.
Pernilla måste snabbt bestämma färg på husets fasad. Hon berättar om sin bostadskarriär och inredningsbyrån kommer med minst sagt vågade förslag.
Golv, kakel och tapeter sätts upp i villan och det är nu Pernillas alla val kommer i dagens ljus. Thomas ser resultatet och är inte helt och hållet nöjd.
Den stora flyttdagen hägrar och trappan upp till huset ska avtäckas. Thomas är nyfiken på det färdiga resultatet och Pernilla får summera sitt hittills största projekt i livet.