What the Farmer Doesn’t Know
Rob börjar sitt experiment med familjen Groeneveld. Idag har Rob bjudit in den libanesiska kocken Michel. På menyn finns en vegetarisk rätt: falafel med baba ganoush. Det kommer att bli en omställning för köttälskarna.
Dag två tar Rob en rundtur i familjen Groenevelds stall. Efter att ha upplevt sin kulinariska inledning med det libanesiska köket igår, innehåller dagens meny en kryddig afrikansk överraskning.
Idag anländer nya gäster till B&B. Rob hjälper Jacqueline med förberedelserna och frågar under tiden om hennes favoritmat. Den här kvällen står kött på menyn, men när familjen ser en gristarm som förrätt blir de inte direkt förtjusta.
Rob träffar gäster från B&B och poängterar att Jacqueline ska bete sig som en förebild när det kommer till mat. Den fjärde kvällen serverar de indiska kockarna Soe och Shamni en mycket kryddig vegetarisk rätt.
Under den sista dagen med familjen Groeneveld lagar vietnamesen Mai Honkoop-Nguyen mat till familjen. Kommer hennes österländska kök att förtrolla Groenevelds smaklökar?
Idag är Robs första dag med en ny familj: familjen Wiedemeijer från Broek i Waterland. Han har också bjudit in kocken Miniya från Eritrea. På menyn finns injeras, sura pannkakor som äts med bara händerna.