Your Lie in April
Under fioltävlingens inledning känner sig Kousei väldigt tveksam, men Kaori uppmuntrar honom tålmodigt.
Kousei och hans vänner blir rädda när Kaori hamnar på sjukhus. Kaori och Kousei har diskvalificerats från musiktävlingen.
Att höra en inspelning av sig själv påverkar Kousei djupt. Kaori fortsätter att insistera på att Kousei ska ackompanjera henne när hon spelar.