S1, E1: Series premiere. After Sam, a London family man in crisis, rescues a troubled young girl in the woods, he brings her home to the ominous Osea Island, where inhabitants are preparing for a curious annual festival involving the island's history. As he meets Osea's secretive locals, Sam grows increasingly desperate to return to the mainland to make an important call--but the island proves difficult to escape.